안녕하세요
KQ엔터테인먼트입니다.
TOKTOQ 라이브 채팅 내 ‘다시 보기’ 오류 관련하여 안내드립니다.
2024년 2월 15일 오후 11시 10분경 진행된 '민기' 라이브 채팅의 ‘다시 보기’ 서비스가 생성되지 않아 서비스 제공사인 비마이프렌즈를 통해 확인한 결과, 라이브 업체의 시스템 문제로 인해 ‘다시 보기’ 를 위한 데이터 저장이 되지 않은 것으로 확인하였습니다.
시스템 오류 관련 자세한 사항은 비마이프렌즈 공지문 참고 부탁드립니다.
https://support.bstage.in/hc/ko/articles/9037744437647
불편을 겪으신 팬 여러분께 다시 한번 깊은 사과의 말씀을 드리며,
서비스 제공사인 비마이프렌즈를 통해 아래와 같이 보상하고자 합니다.
[장애 발생 원인]
- 원인 : 라이브 업체 내 녹화 시스템 오류로 인한 라이브 데이터 복구 불가
[보상 지급 안내]
- 보상 범위 : ‘다시 보기’ 불가 시점에 해당하는 멤버 ‘민기’ 라이브 채팅 이용권 구독자
- 보상 내용 : 120 포인트(현금 환산시 1,200원)
- 지급 일시 : 2024. 02. 19(월) 예정
* 지급 포인트의 경우, 라이브 채팅 1인권 이용료 기준 7일분으로 산정 되었습니다.
* 포인트의 경우, 추후 TOKTOQ 플랫폼 내에서 앨범 및 MD 등을 구매 시 사용할 수 있습니다.
* 라이브 채팅 구독형 이용권 결제 시에는 포인트 이용이 불가한 점 참고 부탁드립니다.
* '다시 보기' 오류 시점 이후 멤버 ‘민기’로 스타 변경하신 경우 포인트는 지급되지 않는 점 양해 부탁드립니다.
더 나은 서비스 제공을 위해 노력하겠습니다.
감사합니다.
Hello.
This is KQ Entertainment.
Please read the following notice regarding the ‘replay’ error that occurred for the TOKTOQ live chat.
On February 15, 2024, at approximately 23:10, it was confirmed that the 'replay' service for the live chat hosted by MINGI was not created. After consulting with the service provider, BeMyFriends, it was ultimately verified that the 'replay' was not saved due to a system issue with the live service company.
For further details regarding the system error, please refer to the notice provided by BeMyFriends.
https://support.bstage.in/hc/en-us/articles/9037744437647
We sincerely apologize to the fans who have experienced this inconvenience. As an apology for the inconvenience, we would like to provide the following compensation through the service provider BeMyFriends.
[Cause of Failure]
- Cause: Unable to recover live data due to a recording system error in the live service company.
[Compensation Payment Notice]
- Compensation Scope: Subscribers of the "MINGI" live chat ticket, corresponding to the time of the error occurrence in which the ‘replay’ feature was not available.
- Compensation Payment: 120 points (KRW 1,200 for cash conversion)
- Payment Date: Scheduled for February 19, 2024 (Mon)
* Compensation payment points are calculated according to the base price payment of a seven(7)-day ticket for the live chat function for a single subscriber.
* Points can be used in the future when purchasing albums and merchandise within the TOKTOQ platform.
* Please note that points cannot be used when paying for a live chat subscription ticket.
* If you have changed your star to “MINGI” after the ‘replay’ error occurrence, the compensation does not apply and points will not be transferred to your account.
We will continue to work hard and provide better service in the future.
Thank you.
#NOTICE #공지사항