NOTICE

KQ엔터테인먼트Manager
2023.08.24 05:00 ∙ Views 7,319
TOKTOQ 라이브 채팅 ‘다시 보기’ 오류 관련 안내
안녕하세요.  KQ엔터테인먼트입니다.  TOKTOQ 라이브 채팅 ‘다시 보기’ 오류 관련하여 안내드립니다.  보이스 라이브 진행 ‘다시 보기’ 서비스 일부가 생성되지 않아 서비스 제공사인 비마이프렌즈를 통해 확인한 결과, 라이브 업체의 시스템 문제로 인해 ‘다시 보기’ 저장이 되지 않은 것으로 최종 확인하였습니다. 불편을 겪으신 여러분께 사과의 말씀을 드리며,  서비스 제공사인 비마이프렌즈를 통해 아래와 같이 보상하고자 합니다. [장애 발생 원인] - 원인 : 라이브 업체 녹화 시스템 오류로 인한 라이브 데이터 복구 불가 [보상 지급 안내] - 보상 범위 : ‘다시 보기’ 불가 시점에 해당하는 멤버 ‘산’ 라이브 채팅 이용권 구독자 - 보상 내용 : 120 포인트(현금 환산시 1,200원) - 지급 일시 : 2023. 08. 29(화) 예정 * 지급 포인트의 경우, 라이브 채팅 1인권 이용료 기준 7일분으로 산정되었습니다.  * 포인트의 경우, 추후 TOKTOQ 플랫폼 내에서 앨범 MD 등을 구매 사용할 있습니다. * 라이브 채팅 구독형 이용권 결제 시에는 포인트 이용이 불가한 참고 부탁드립니다. * '다시 보기' 오류 시점 이후 멤버 ‘산’으로 스타 변경하신 경우 포인트는 지급되지 않는  양해 부탁드립니다. 하루 빨리 원활한 이용을 하실 있도록 재발 방지를 위한 시스템 개선 중에 있습니다. 나은 서비스 제공을 위해 노력하겠습니다. 감사합니다. Hello.  This is KQ Entertainment. Please read the following notice regarding the error that occurred for the TOKTOQ live chat. Issues involving the lack of the ‘Replay’ feature being available during the voice live were checked on through the service provider BeMyFriends. After thorough investigation, it was found to have occurred due to a system error of the live company. We sincerely apologize to the fans who have experienced this inconvenience. As an apology for the inconvenience, we would like to provide the following compensation through the service provider BeMyFriends. [Cause of Failure] - Cause: Unable to recover live data due to a recording system error in the live company. [Compensation Payment Notice] - Compensation Scope: Subscribers of the "SAN" live chat ticket, corresponding to the time of the error occurrence in which the “Replay” feature was not available. - Compensation Payment: 120 points (KRW 1,200 for cash conversion) - Payment Date: Scheduled for August 29, 2023 (Tue)   * Compensation payment points were calculated according to the base price payment of a seven(7)-day ticket for the live chat function for a single subscriber.   * Points can be used in the future when purchasing albums and merchandise within the TOKTOQ platform.   * Please note that points cannot be used when paying for a live chat subscription ticket.   * If you have changed your star to “SAN” after the “Replay” error occurance, the compensation does not apply and points will not be transferred to your account. We are working as quickly as possible to improve the system and prevent any such recurrences to provide a smoother use of the application. We will continue to work hard and provide better service in the future. Thank you. #NOTICE #공지사항